BLOG

Hogyan lesz sikeres egy magyar kozmetikum?

Hogyan lesz sikeres egy magyar kozmetikum?

Kis hazánk számtalan világhírnevet elért embert és találmányt mondhat magáénak, legyen szó az élet bármely területéről.

Magyar származású filmcsillagok, sportolók, korszakalkotó felfedezéseket elérő tudósok, technikai vívmányok, magyar kozmetikumok… a sort még hosszan lehetne folytatni. A nők körében elsősorban a szépségápolási termékek népszerűek, ehhez pedig szintén nem muszáj “külföldre menni”, hiszen az egyik legrégebbi hazai kozmetikai márka, a Helia-D is hatalmas kínálattal képviselteti magát a piacon.

Egy kis vidéki városból a világhírnévig

Hogyan is született az első híres magyar kozmetikum? Az 1970-es években egy Szigethalmon élő asszony kezdett el napraforgószár-kivonatot tartalmazó krémeket készíteni. A különleges hidratáló hatással bíró készítményeket először csak ismerőseinek ajánlotta, majd egyre többen keresték fel, hogy vásároljanak belőle. 

A krémek hamar népszerűek lettek, egy debreceni gyógyszergyár pedig meglátta bennük a lehetőséget, és a laboratóriumi vizsgálatok után megkezdődhetett a nagyüzemi gyártás. A 80-as évek közepére kialakult a logó a jellegzetes betűtípussal, az elegáns csomagolás pedig még díjat is nyert. A 90-es évekre pedig már 100-nál is többféle Helia-D termék létezett, és már rég nem csak a hazai piacon ismerték, hiszen például az Egyesült Államokban vagy Szingapúrban is megtalálható volt az üzletek polcain. 

 

Magyar kozmetikumok a siker kapujában

A rendszerváltás azonban számos változást hozott a hazai gazdaságban, ebből pedig a Helia-D sem maradt ki. A márka egy multinacionális vállalat tulajdonába került, aki bár felvásárolta, nem foglalkozott vele túl sokat; ennek köszönhetően a korábbi széles termékpaletta drasztikusan lecsökkent, a Helia-D pedig mélyrepülésbe kezdett a magyar kozmetikumok piacán.

2004-ben azonban egy hazai befektetői csoport meglátta benne a lehetőséget, és a márka ismét hazai kézbe került, ezzel pedig elindult a felvirágoztatása. Az arcápolók mellett immár a többi kozmetikai kategóriába is betörtek, illetve a kozmetikusokat is megcélozták a professzionális felhasználásra szánt termékekkel. 

A cég új vezetői természetesen nem feledkeztek meg a kezdetekről sem: A Helia-D Classic arckrém felidézi a márka hajnalának hangulatát, az új fejlesztéseknek köszönhetően a hidratáló hatásuk viszont nőtt.

Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a brand népszerűsége ismét emelkedni kezdett, napjainkra pedig visszakerült az élvonalba.

 

Új kihívások

Aki manapság a magyar kozmetikumok között nézelődik, bizonyára hamar belefut a Helia-D termékeibe. A hidratáló és ránctalanító krémek mellett találhatóak például arctisztításra, hámlasztásra, feszesítésre használatos termékek is, illetve annak sem kell hoppon maradnia, aki nemcsak az arcbőréről szeretne gondoskodni. A kézkrémek és testápolók mellett a kínálat tartalmaz szépségvitaminokat, hajápoló készítményeket, tisztálkodási szereket, illetve kimondottan férfiaknak készült termékeket is. 

A fejlődés természetesen itt sem áll meg: a nemrég megjelent Officina az első magyar patikai márkává vált, a Professional pedig olyan készítményeket tartalmaz, amelyek sokáig csak a kozmetikusok számára voltak elérhetőek, mára azonban bárki hozzájuk juthat.Napjainkban ráadásul a natúrkozmetikumok is reneszánszukat élik, a Helia-D pedig ebben a szegmensben is tud újat mutatni. Érdemes tehát körülnéznie webáruházunkban, és megismernie folyamatosan bővülő termékkínálatunkat!